/ Allmänt /

Fröken!

Allmän uppdatering: 
 
I fem veckor har jag nu bott ensam i huset medan mannen gör sin praktik i Skellefteå. Bara fyra veckor kvar innan han kommer hit på heltid! Helgerna har vi tillsammans, och lite effektiva på husfixarfronten tycker jag ändå att vi varit. I helgen målade jag den svarta väggen i sovrummet till en ljusare grå färg, W isolerade och skruvade upp gipsskivor i garaget, byggde en arbetsbänk och rensade stuprännan. Så vi håller igång! 
 
Förra veckan var fylld av aktiviteter för min del. Musikalen Jesus Christ Superstar tog all koncentration förmiddagarna och kvällarna och däremellan hann jag jobba. Fiolfingrarna värkte och vänsterörat brusade. Intensivt, men ack så roligt! 
 
Mitt vikariat på fritids är underbart. Trivs som fisken i vattnet och blir glad varje gång någon ropar "fröken!" efter mig. Fröken? Jag? Lustigt att man ska kallas fröken. Jag är ingen lärare eller pedagog och faktiskt, om man ska vara korrekt är jag ju inte en ungmö heller utan en fru. Men det är småcharmigt ändå. Speciellt när någon kommer med en spontankram eller när tioåriga pojkar beundrande kommenterar mina "Parkour"-skills.