/ Skolan / Tankar / Tro /

Onsdag

Det var inte såhär jag hade planerat det. 
Hur många gånger har inte jag tänkt den tanken? 
Men livet blir aldrig som man planerat. Jag kan inte planera mitt liv. Det går inte att få till det så att alla detaljer och alla beslut klaffar precis såsom jag vill ha det. För jag känner inte till allting. Jag kan inte styra vädret, andra människors humör, trafikljusen eller ens min egna matsmältning. Jag vet inte hur det fungerar. Det är fullständigt omänskligt. Men än fast Gud mer än gärna tar över ratten och hjälper mig att hitta den rätta vägen genom livet så har jag svårt att släppa kontrollen. Kontrollen jag aldrig ens har haft. För JAG vill veta. Vart är jag påväg? Vad finns bakom nästa krön, bakom nästa kulle? Varför svänger vi inte åt höger istället för vänster? Är det här den snabbaste vägen till mitt mål? 
 
Jag glömmer att målet är inte "mitt", att livet inte är ett race. Att livet är inte ens mitt från början. Att Gud har en annan, en bättre plan för mig.
Där målet inte är en plats med värdslig lycka, utan himmelsk eufori.
 
 
 
Jag har för övrigt börjat kursen "Grafisk Design och Media A". Hittills handlar föreläsningarna bara om saker jag redan kan och jag har redan knäppt korten och redigerat bilderna till både veckans fototema två av uppgifterna till portfoliet (som ska lämnas in i slutet av detta kursmoment). Så jag passar på att använda tiden som blir över till kolla på PS-instruktioner på Youtube och lära mig själv saker. Idag har jag exempelvis äntligen lärt mig hur man skapar metall-liknande ytor i photoshop och kan använda dessa i text. Och hur man skapar en pensel i PS för att få en målarfärgs-känsla. 
 
 
#1 / / Ida Nygren:

Oj vilka ord Rakel. Du är så klok! ❤️

#2 / / Ida Nygren:

Oj vilka ord Rakel. Du är så klok! ❤️