/ Allmänt / Bilder /

Semestern har börjat!

Min första semesterdag har just börjat. Och nu kommer den stora frågan: vad ska man hitta på? Har gått hela jobbtiden och tänkt "det där ska jag göra när jag har ledigt", men så när ledigheten kommer så blir man bara lat istället för produktiv. Så brukar det i varje fall vara för mig. Men nu ska det bli ordning på den saken. För jag tänker minsann göra massvis med saker nu när jag är ledig. Laga god mat, baka, sortera bland alla mina miljarders bilder, umgås med familjen, vännerna, redigera bilder, fota, renovera färdigt mammas gamla dockskåp, riva ut garderoberna och tapeten uppe i mitt gamla sovrum hemma hos mor och far.... etc.  
 
Har åtminstone hunnit börja med en sak: redigera bilder. Här är två bilder på min fina lillasyster som jag tog för ett par veckor sedan men ännu inte hunnit kika igenom ens förrän nu. Enjoy! 
 
 
Till helgen väntar sommarens första bröllop för min del. Mina fina vänner Paulina och Jakob ska få säga sitt "ja" till varandra nu på lördag i Stensele kyrka. Längtar så mycket! Och som alla andra gånger när någon nära ska gifta sig, har jag redan innan självaste vigseln hunnit gråta av lycka för dem flertalet gånger bara av att tänka på bröllopet. Eller egentligen så gråter jag på grund av att jag kan komma ihåg känslan av hur det är att stå där framme vid altaret med sin livskamrat, blicka ut över havet av älskade människor som kommit dit för just ens egen skull. För all kärlek man omsluts av när man tar stegen fram i kyrkan, kärleken från alla närvarande, sin blivande man och framförallt Gud själv. Det är en absolut underbar atmosfär man kliver in i och en så obeskrivlig känsla att man bara måste uppleva den för att riktigt förstå. Önskar verkligen att alla människor någon gång skulle få uppleva det, för det är verkligen det bästa jag varit med om!