/ Allmänt / Bilder /

Canon EOS 60D, I love you!

Kameran. En mycket kär vän genom vars lins jag ser världen på andra vis. Nya perspektiv, vinklar, olika skärpa, ljus och kontraster. Tack vare den får jag utlopp för min kreativitet, än om resultaten inte alltid blir som jag vill. I lite över ett år har jag haft en underbar Canon EOS 60D i mina ägor. Mitt första självporträtt/egopic jag tog med denna finfina kamera ser ut på detta vis:
 
 
Kontrasten blev lite too much kanske, och jag har försökt tona ner den lite. Samtidigt kan jag tycka att den är helt okej ändå. För att vara en sån noob inom kameraanvändningen som jag var och ännu är. En annan bild jag tog samma dag (ungefär ett år sedan):
 
 
Färgerna på denna bild har jag förstärkt lite grann i Photoshop Lightroom. Men annars är det bara kameran jag har att tacka. Är bilden dålig från början är det ju hopplöst (iaf om man, som jag, inte är redigeringsproffs) att få till den riktigt bra.
 
Du som läser får hemskt gärna skriva en kommentar och tipsa, ge respons, kritisera, etc. Tar tacksamt emot seriös kritik i alla former om hur man fotar och redigerar!