/ Allmänt /

Crescendo 2014

Så blev även jag indragen i att spela i Almost Creschendo 2014. Nio år sedan sist, så denna gång ska jag väl förhoppningsvis kunna spela bättre. Crescendo är för mig ett glatt minne och en stor inspiration. Jag bara 11-12 år gammal när jag fick åka med orkesterbussen till Moesjøn i Norge och sitta och spela med massa proffsmusiker. Det var en riktigt rolig upplevelse ska jag tala om. Så nu när jag fick chansen att få vara med igen kunde jag inte hålla mig. A trip down the memory lane, så att säga.
 
Vilka minnen! Bussresan med Stina, "Bussis" och "Chaffis", salsastegen med Pia-Karin och "Hagrid"( Sebastian Dubé - googla honom, han SER ut som Hagrid!), och de lååånga övningarna. 
  
Crescendo är ett musikprojekt för orkester (blås, stråk, slagverk, gitarr, keyboard/piano, trummor+kör) som utfördes som ett samarbete mellan olika musikskolor i Västerbotten (Skellefteå, Lycksele, Umeå) och Moesjøn och Mo i Rana från Norge år 2005/2006. Nu, 9 år senare, är det alltså dags att återuppliva gamla minnen! Dirigent är Arvid Martinsen från Norge och det är också han som har komponerat och arrangerat den mesta musiken som spelas. Saxofonisten Jonas Knutsson har också skrivit en del stycken, och han är solist under hela konserten. Med sig har han "Jonas Knutsson quartet" bestående av pianisten Anders Persson, kontrabasisten Christian Spering (första gången vi spelade Crescendo var det Sebastian Dubé som spelade kontrabas), en trummis som jag inte vet vad han heter och så Rafael Sida på slagverk. 
 
Om ni vill höra en bra konsert, kom! Vi spelar kl. 15 och kl. 19 i konserthallen, Nolia. Pris: 100kr/vuxna och 50kr/barn och ungdomar under 18.