/ Allmänt /

Tredje advent

I fredags gick jag tillsammans med Lina, Filip och Hilda och såg universitetskörens luciatåg - riktigt stämningsfullt! Efter det åkte jag och W hemhem för att bland annat gratta min mamma som fyllde år i onsdags. Vi hann träffa delar ur våra båda familjer, gå på (och sjunga för min del) möte både i kapellet i byn och i pingstkyrkan i stan. I går åkte vi tillsammans med mina föräldrar till Piteå för att lyssna på en av kören Troendegruppens alla konserter. Denna i Aulan på Musikhögskolan. De sjöng otroligt vackert! 
 
Våra fikamagar har fått sig en ordentlig uppvärmning i helgen, så nu är vi snart redo för julen och allt man ska stoppa i sig då. Blev bjudna på fikabröd och julgodis från alla håll och kanter, och både jag och W fick smaka några nya favoriter som svägerskan I hade bakat -mums! Blir till att försöka sig på lite julgodis-bakning i veckan ifall jag hinner. Verkar bli mycket jobb i veckan, startar med ett pass på 9 timmar imorgon..