/ Allmänt / Bilder /

Ett fast 50.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag inte ville berätta vad det var jag hade spenderat lite av mina pengar i. Jag kan härmed med stolthet visa er ett par bilder jag hunnit knäppa med mitt nya objektiv Canon 50mm f/1.4! Bilderna är tagna i ordning, den första på Micki kan få illustrera vilken skillnad det låga bländartalet f/1.4 gör! Titta bara! Hennes (skelögda) ögon är i fokus medan resten är oskarpt. Magi! De andra bilderna har jag haft lite olika inställningar på, måste ju anpassa inställningar efter ljus/önskad effekt/modellen etc. De tre nästa bilderna tog jag på morgonen i lördags när jag var hemhemma. Det var dimmigt, kallt och fuktigt i luften och solen hade börjat skina in i hästhagen. Innan den fjärde och femte bilden togs hade solen hunnit komma upp ordentligt. (Alla bilder är orginal, inte redigerade ett smack!).
 
Jag älskar mina objektiv muchísimo! Skäms dock lite grann över att jag inte hunnit satt på något uv-/polariseringsfilter på linsen ännu, det är ett måste för bästa skydd! (Och för att undvika dedär fula grönaktiga ringarna som ex. i bild 4.)
 
Canon EOS 60D, 50 f/1.4 (Ej red.)
#1 / / Amelia:

Du är verkligen superduktig på att fotografera Rakel! Älskar dina bilder!
Kram på dig!

Svar: Men åh, tack så mycket Amelia!! :) Detsamma! Kram tillbaks!
Rakel Sikström