/ Musik / Tro /

Mitt Fantasitält

Man ska inte underskatta lovsången. Åh, vad det känns bra för själen att lyssna till Guds röst genom musiken. Amen. 
 
Lyssnar just nu till albumet As For My House med Rick och Cathy Riso. Finns på spotify. Det är en live-cd med lite prat också. När jag blundar så känns det som om jag är på ett tältmöte, mitt ibland massa andra människor som prisar och lovsjunger. Det är en sån härlig, kärleksfull stämmning i mitt fantasitält. Det luktar fuktigt gräs och sommar, det är lagomt svalt och frisk luft fyller mina lungor. Jag känner mig hemma, sedd, älskad, omsluten. Sådär som man behöver få känna sig. Jag tror jag behöver besöka det där fantasitältet lite oftare, det är ju ett av de bästa ställena att vara på.
#1 / / Ida:

Åh så fint du skriver. Måste lyssna på det där albumet genast!

Svar: Tack Ida! :) Gör det du, är rätt så gammalt album, men jag kommer lätt i stämning av det.
Rakel