/ Personligt / Tankar /

Vackra ord

Här sitter jag nu och tänker på ord som får mig att må bra. Ord som väcker fina minnen och som får min fantasi att skena iväg, skapa bilder och känna dofter av upplevelser och tider jag aldrig ens varit med om. Jag har nog sett för många kärleksfilmer och läst för många romaner... 
 
Sommaräng, vitsippor, trygghet, barfotabarn, morgondagg, rosenknoppar, existens, välkomnande, snöflingor, ljungeld, honom, förälskelse, kardemumma, ljuvligt, örngott, godnattsaga, estetik, hemma, ingalunda, havsbris, engagemang, lovsång, kattfot, omfamning, himmelsk, morgonrodnad, hjärtevän, tillit, chokladkopp, gudagott, natthimmel, änglaljus, förtrogenhet, skimmer, förlovning, strålglans, humla, nektarin, fågelkvitter, melodi, inexistens, fantasi, eufori, ingenmansland, sjumilastövlar, tindra, älv, förtrolig, vårvindar, himmel, framtid, horisont, filosofera, ocean, aftonrodnad, sommarregn, sagolik, kyss, förgätmigej, lavendel, smaragd, oändlighet, sångfågel, nejlikor, fotavtryck, lycklig, förtröstan, kvällsdopp, harmoni, himmelsblå, tusensköna, amor, sommarnatt, stjärnklar, kärlek. William.
 
Åh, så vackert det låter när jag läser dessa underbara ord! Det sista ordet i listan är egentligen bara ett personnamn och ifall man inte känner någon som heter så väcker det kanske inga speciella tankar eller känslor. Men för mig betyder namnet William allt. När jag tänker på det namnet kommer jag oavkortat att tänka på alla ord i listan plus några mindre "attraktiva" ord såsom tidspessimist, westcoastnörd och distansförhållande. Han, den William som jag pratar om, är min bästa vän i hela världen och även den person som jag vill spendera mitt liv tillsammans med. Som tur är känner han likadant och vi har idag fått vara tillsammans som ett par i 3 år och 8 månader. Gissa om jag är lycklig!
 
#1 / / Emelie:

otroligt fin blogg!